„Early Stage“ turime 12 „supergalių“. Tai yra mūsų išbandyti, vaikams ir jaunimui skirti efektyvaus anglų kalbos mokymosi metodai. Pamokų metu įtraukiame jų vaizduotę, atmintį ir pojūčius, o tai leidžia natūraliai ir pagal individualų kiekvieno vaiko vystymąsi, įgyti naujų žinių.
1. Rimas nes žodis po žodžio pasilieka galvoje
Rimas

Rimų kūrimas yra vienas iš geriausių intuityvių žodžių, frazių ir sakinių įsiminimo būdų. Vaikai nuo ankstyvo amžiaus bendrauja su paprastais rimais. Tokiu būdu jie mokosi gimtosios kalbos, o vaikystėje kartojamus eilėraščius prisimena visą gyvenimą. Panašiai yra su anglų kalbos mokymusi. Tai kalba be linksniavimo, turint daug vieno ir dviejų skiemenų žodžių, iš kurių galima kurti lengvai įsimenamus rimus. Vaikai mielai juos kartoja ir greit įsimena.

Rimavimas formuoja foneminę klausą, kurios dėka vaikai mokosi teisingo anglų kalbos tarimo. Tai yra geriausias pasiruošimas skaitymo ir rašymo mokymuisi. Rimų ieškojimas yra puikiu žaidimu, kuris įtraukia vaiku pamokų metu. Kai kurie žodžių deriniai, ypač tie, kurie neaiškūs pvz., „a pig in a wig,“, „a pig in a wig“, skatina vaizduotę ir sukelia šypseną mokinių veiduose. Visi rimuoti eilėraščiai, dainos ir pratimai yra pritaikyti anglų kalbos įgūdžių lygiui ir protiniam vaikų išsivystymui.

2. Muzika nes smegenys mėgsta gerus ritmus
Skaityti daugiau

Muzika žmogaus gyvenime yra beveik visą laiką. Pirmieji garsai, kurie ateina mus pasiekia, tai širdies plakimas, žingsniai, durų skambutis arba šuns lojimas. Po gimimo jie intensyvėja ir girdime lopšines labanakčiui, patys dainuojame vaikų darželio hitus, dainuojame animacinių filmų hitus. Kai kurios melodijos visam laikui lieka mūsų atmintyje. Po daugelio metų galime jas pakartot be jokių problemų. Su dainomis yra panašiai, todėl jos sėkmingai naudojamos užsienio kalbos mokyme.

Muzika yra malonumas – skatina emocijas, gerina nuotaiką ir stiprina mokinių dalyvavimą, kas labai svarbu naujų žodžių įsiminimo procese. Pamokoms sukurtos dainos daugina tinkamas gramatines struktūras, skiemenavimą ir tinkamą intonaciją. Dėl dažno kartojimo „patenka“ į ausį ir gali būti lengvai įsiminta.

Kadangi kalbos mokymasis ir naujų melodijų mokymasis skatina smegenyse tas pačias struktūras, tai abiejų šių elementų sujungimas į praktinius pratimus didina anglų kalbos mokymosi efektyvumą viso kurso metu.

3. Judėjimas nes sukuria mokymuisi reikalingą energiją
Skaityti daugiau

Judėjimas yra natūralus poreikis, lydintis vaiką nuo pirmųjų gyvenimo savaičių. Kūdikis dinamiškai keičia savo vietą lovoje net ir miego metu, todėl mes dažnai vadiname jį „vijurku“. Visi vaikai yra kinestetika, kurie dažniausiai juda be sustojimo. Tokiu būdu jie iškrauna energiją ir demonstruoja emocijas ir, kas svarbu, įgyja žinių. Taip yra todėl, kad žmogaus nervų sistemoje yra tinklas, jungiantis suvokimą ir motorinę veiklą. Jo veiksmingumas priklauso nuo visų pojūčių naudojimo mokymosi metu laipsnio.

Ar galima sėdėti klasėje 90 minučių? Absoliučiai ne. Štai kodėl mūsų metode naudojame šokį, plojimą, trepsėjimą, šokinėjimą, kalambūrus. Pakaitomis organizuojame statinius ir judesių pratimus, kad paįvairintumėme kiekvieną pamoką ir įtrauktumėme į ją visus mokinius.

Judėjimas yra ne tik puiki priemonė įsiminimui, bet taip pat vysto vaizduotę ir kūrybiškumą. Vaikai labai gerai parodo sąvokas, net ir labai abstrakčias.

4. Santykiai nes padeda jaustis saugiai
Skaityti daugiau

Nuo gyvenimo pradžios žmogus ieško artumo ir turi didelį poreikį kurti santykius, ką ankstyvoje vaikystėje tenkina tėvai. Laikui bėgantį jį ir jo artimus jungiantis tinklas padidėja, atsiranda nauji elementai: vaikų darželio draugai, kiemo draugai, nauji draugai. Nuo šiol santykiai ne tik kurią saugumo jausmą, bet suteikia malonumą atsirandantį dėl bendrų veiksmų, žaidimų ir patirtų emocijų. Tampa intelektinio ir emocinio vystymosi katalizatoriumi.

Santykiai klasėje iš esmės lemia anglų kalbos mokymosi sėkmę. Gera atmosfera skatina dalyvavimą pamokose ir geresnę koncentraciją. Bendras emocijų, susijusių su pamokų eiga, išgyvenimas vienija grupę ir parodo, kad mokiniai gali pasikliauti vieni kitais.

Mokytojas, veikiantis kaip vadovas, pirmiausia atkreipia dėmesį į vaikų galimybes ir jų poreikius. Klauso jų klausimų ir paaiškina abejones. Tokiu būdu įgyja grupės pasitikėjimą ir pagarbą. Jis visų pirma atlieka skatinamąjį vaidmenį, o mažesniu mastu – vertinamąjį vaidmenį. Gerų santykių ir dėl to kylančio saugumo jausmo dėka jis puoselėja natūralų mokinių smalsumą ir vidinę motyvaciją vystytis.

Vaikai mėgsta, kad į juos būtų rimtai žiūrima, tai stiprina jų savigarbą. Tai yra pagrindinė prielaida, kurią įgyvendiname kiekvienos pamokos metu. Tikime, kad galime pasitikėti mūsų mokiniais ir aiškiai jiems apie tai sakome. Taip vaikai tampa atsakingesni ir savarankiškesni.

„Early Stage“ sutelkiame dėmesį į sąmoningą tėvų dalyvavimą mokymosi procese. Tėvai tampa geru kompanionu palaikančiu mokinio dalyvavimą ir padedančiu bet kokių problemų atveju – reguliariai apie tai informuoja mokytoją. Organizuojame šia tema specialius seminarus. Per visą kursą rūpinamės nuolatiniais ryšiais ir atvirais mokytojų ir tėvų santykiais.

5. Bendradarbiavimas nes kartu galime daugiau
Skaityti daugiau

Mums rūpi visapusiškas vaikų vystymasis. Todėl nuo pat pradžių vykdome įvairias veiklas – savarankiško darbo elementai kaitaliojami su pratimais porose ir didesnėse grupėse. Dėl dažno komandinio darbo mūsų mokiniai turi daug galimybių aktyviai vartoti ir praktikuoti anglų kalbą. Įtraukiame visus vaikus ir skatiname juos bendrauti tarpusavyje. Kuriame erdvę palaikyti vieni kitus, įkvėpti ir švęsti mažas sėkmes. Mūsų mokiniai atranda individualius talentus ir išmoksta juos panaudoti grupės ir bendrų projektų labui. Įvedame pozityvios konkurencijos elementus, orientuotus į abipusį vertinimą ir pagarbą. Tokiu būdu didiname motyvaciją mokytis ir darome teigiamą įtaką mokinių savigarbai.

6. Komunikacija nes verta mokėti bendrauti
Skaityti daugiau

Mūsų pamokos vyksta tik anglų kalba. Pasinerdami į kalbą mokiniai atskleidžia savo kalbėjimo potencialą. Raginame juos bandyti angliškai įvardyti savo mintis, emocijas ir poreikius, kasmet ugdydami jų gebėjimą išreikšti vis sudėtingesnį turinį. Veiklos elementus sąmoningai suplanuojame taip, kad visi mokiniai galėtų dažnai ir laisvai bendrauti. Kuriame saugią atmosferą, kurioje mokiniai gali eksperimentuoti, klysti, mokytis ir naudoti teisingus modelius. Todėl mūsų mokiniai greitai įgyja laisvę ir pasitikėjimą kalbėti, diskutuoti, apibūdinti, dalytis nuomonėmis ir atlikti įvairius vaidmenis. Visa tai leidžia jiems bendrauti anglų kalba.

7. Humoras nes endorfinai ir mokymasis yra darnus duetas
Skaityti daugiau

Šypsena yra vienas iš pirmųjų džiaugsmo požymių, kurį rodo kūdikis. Tai dažna reakcija į kasdienes situacijas, kai vaikas jaučiasi laimingas. Taip yra dėl endorfino, juoko metu išsiskiriančio hormono, kuris sukelia pasitenkinimą savimi ir gerą savijautą. Todėl, kai vaikas skatinamas juoku, jis labiau noriai įgyja naujų įgūdžių.

Įvedant į pamoka humoristinius elementus, mes ne tik pagreitiname užsienio kalbos prisisavinimą, bet ir formuojame mūsų mokinių humoro jausmą. Draugiškoje aplinkoje tarp vaikų lengviau sukurti draugišką atmosferą ir geresnė motyvaciją darbui.

Humoras padidina pamokų patrauklumą ir jas paįvairina. Įvedame jį įvairiais būdais: absurdiškais rimais, linksmais pasakojimais, juokingais garso efektais ir juokinga grafika. Dėl šios priežasties vaikai tampa aktyvesni ir turi daugiau drąsos kalbėti.

8. Kūrybiškumas nes kelias į tikslą turi būti įdomus
Skaityti daugiau

Kuriame atvirumo ir saugumo atmosferą, kurioje mokiniai gali laisvai dalytis savo idėjomis. Jie dalyvauja kūrybiškumą skatinančiose veiklose – ruošia meno, kalbos ir multimedijos projektus, atkuria scenas, atlieka vaidmenis. Tokiu būdu jie išmoksta pažvelgti į problemas iš daugelio perspektyvų. Vaizduotei sužadinti pasitelkiame vizualizacijas – nuotraukas, paveikslus, ikonas, grafiką, kas sukelia neakivaizdžias asociacijas ir skatina mokinius ieškoti novatoriškų sprendimų. Mūsų anglų kalbos mokymo metodas apima dažną minčių lietaus techniką, kuri suteikia galimybę generuoti daug įvairių idėjų. Sukurdami erdvę kūrybai ir eksperimentavimui, leidžiame mokiniams atvirai ir drąsiai ugdyti kalbos įgūdžius.

9. Kritinis mąstymas nes padeda suprasti pasaulį
Skaityti daugiau

Ruošiame mokinius savarankiškam, kritiniam mąstymui ir skatiname jį naudoti kaip įrankį. Naudodami įvairias užduotis skatiname kelti ir tikrinti hipotezes, patiems ieškoti atsakymų į svarbius klausimus, lyginti informaciją ir daryti išvadas. Užduodami paprasčiausius klausimus, skatiname mąstymo procesą, sužadiname gebėjimą reflektuoti pasaulį ir savo tobulėjimą. Daugiausia dėmesio skiriame analizei, išvadoms ir apibendrinimui, kad mokiniai galėtų atrasti savo nuomonę. Praktikoje naudojame apgalvotai ir suprantamai savo požiūrį pateikti padedančias struktūras ir strategijas. Visos šios veiklos skatina kalbos vystymąsi ir kelia efektyvaus bendravimo žodžiu ir raštu įgūdžius.

10. Autonomija nes tai suteikia įgalinimo jausmą
Skaityti daugiau

Nepriklausomybės kūrimas yra vienas iš mūsų anglų kalbos mokymo metodo tikslų. Todėl net patiems mažiausiems mokiniams patikime jų amžių atitinkančią atsakomybę ir, augant jų gebėjimams, ją plečiame. Tai padidina jų norą mokytis, suteikia pasitenkinimo jausmą. Reguliariai atlikdami jiems skirtas užduotis vaikai mokosi būti sistemingi ir įvertinti savo pažangą. Atlikdami pratimus porose ir grupėse, ugdome įgūdžius savarankiškai taisyti klaidas ir teikti vienas kitam konstruktyvią grįžtamąją informaciją. Mokytojas skatina rizikuoti ir užtikrina, kad mokiniai jaustųsi pasiekę užsibrėžtus tikslus. Todėl jis yra lyg ugdymo proceso, kuriame pagrindinis vaidmuo tenka mokiniui ir jo vystymuisi, bendražygis

11. Spirališkumas nes skatina vystymąsi ir atmintį
Skaityti daugiau

Mokymasis yra sudėtingas procesas, turintis spiralinį pobūdį. Neatsiejamas jo elementas – užmiršimas, todėl suteikiame mokiniams galimybę sugrįžti prie išmoktos medžiagos: pamokos pakartojimo etape, po kiekvieno vadovėlio skyriaus, semestro ir metų suvestinėse. Mūsų anglų kalbos mokymo metodas dera su natūraliu žinių įgijimo būdu ir leidžia palaipsniui atrasti žodyną, frazes ir gramatika, pritaikytus pagal mokinių amžių ir kalbos lygį. Vėlesniais metais jie grįžta prie jau išmoktų temų, jas įtvirtina ir praturtina vis sudėtingesniais elementais. Kiekviename etape įgyja bendravimo įgūdžių, leidžiančių bendrauti anglų kalba – metai po metų vis tobuliau.

12. Originalios medžiagos nes tarsi magnetas pritraukia dėmesį
Skaityti daugiau

Vaikai mėgsta knygutes. Paprastai jie prasideda kulinarinio etapo – jie tikrina, koks jų skonis, bet su laiku varsto jas su susidomėjimu. Taip jie mokosi spalvų, formų ir skaičių. Kai būna vyresni, jiems reikia stipresnių paskatų, kad ilgesnį laiką sutelkti dėmesį į knygą. Štai kodėl ypatingą dėmesį skiriame mūsų vadovėlių patrauklumui, išlaikant aukštą turinio lygį. Mūsų sukurtos medžiagos yra unikalios, „Early Stage“ mokyklos įgyvendinamos programos pagrindu. Sužadina mokinių smalsumą ir palaiko kalbos mokymosi procesą. Geras anglų kalbos vadovėlis suteikia vaikams malonumo. Apie tai žinome iš patirties.

Kiekviena „Early Stage“ pamoka tai intensyvus 50–90 minučių anglų kalbos mokymasis ir 20–40 naujų žodžių per savaitę. Mūsų sukurtos mokomosios medžiagos nuolat remia mokytojo ir mokinių darbą, plėtoja pagrindinę mokymo programą ir pasiruošia Britanijos Kembridžo egzaminams.

Mūsų medžiagos auga ir vystosi kartu su mokiniais, prisitaikydamos prie jų lygio ir gebėjimo įgyti žinių. Buvo kuriami ilgus metus ir nuolat keičiasi, palaikant ryšį su mokyklos švietimo sistema ir dabartiniais vaikų poreikiais. Joana Zaranksa (Joanna Zarańska) – daugelio vertinamų leidinių Lenkijos ir užsienio rinkai autorės – vadovaujamos patyrusių metodologų ir praktikų komandos dėka visada žinome visas naujoves ir suteikiame savo mokiniams geriausius anglų kalbos mokymosi vadovėlius.

Dėka apgalvotų medžiagų mūsų mokiniai kasmet tampa vis labiau nepriklausomais anglų kalbos naudotojais. Kaip paaugliai, jie puikiai bendrauja anglų kalba. Šį efektą pasiekiame dėka mūsų knygų, kurios sukurtos kompleksiškai, kad atitiktų įvairiems vaikų intelekto tipams. Vizualams parengėme įdomias grafines medžiagas, iliustracijas, paveikslėlių ir žodžių korteles, meną ir kalbą jungiančius projektus. Audialams parengėme šimtus muzikos kūrinių, dainų, eilėraščių. Verbaliai išsivysčiusiems vaikams parengėme žodinius žaidimus, eilėraščius, pokalbius. Kinestikams – fiziniai pratimai, kalambūrai, šokiai, žaidimai. Bendrų projektų įgyvendinimas skatina tarpasmeninių įgūdžių ugdymą.

Be kalbinių komponentų, mūsų medžiagoje yra kultūros elementų, kurie atveria vaikus pasauliui. Be temų, susijusių su kitų šalių papročiais, tai yra teminiai projektai, kuriuose kiekvienais metais mūsų mokiniai sėkmingai dalyvauja.